A hibás pedálkapcsoló diagnosztizálása
A hibás pedálkapcsoló leggyakoribb tünetei a következők:
- A jármű bekapcsol, de nem mozdul
- A jármű halad, de időnként leáll
- Távirányítóval működik, de pedállal nem
- A jármű teljes feszültséggel bekapcsol, de nem közlekedik
- A jármű a pedál vagy a távirányító megnyomása nélkül indul, amint be van kapcsolva
Az alábbiakban bemutatunk néhány módszert a hibás pedálkapcsoló hibaelhárítására
Tesztelje a jármű működését a szülői távirányítóval. Ha a távirányítóval működik, akkor nagy valószínűséggel a jármű pedálkapcsolója hibás. Ha lehetséges, győződjön meg arról, hogy a gyermek a járműben ül a teszt elvégzésekor, mert érdemes előidézni a normál vezetési körülményeket és kiküszöbölni az egyéb problémákat. (Ez a szülői távirányítóval végzett hibaelhárításra vonatkozik.)
A pedálkapcsoló tesztelésének egy másik módszere - amely fejlettebb, és csak olyanok végezhetik, akik kényelmesek és tapasztalattal rendelkeznek a vezetékezésben -, hogy eltávolítják a pedált az autóból, eltávolítják a vezetékeket a pedálházból és megérintik a két vezetékeket. Ha ez megfordítja a motorokat, akkor a pedál kapcsoló hibás. Javasoljuk a hátsó kerekek eltávolítását a teszt futtatásakor, mivel ez biztonságosabb lesz, mivel a jármű álló helyzetben van.
Videó a hibás pedálkapcsoló cseréjéről
Hibás kapcsoló diagnosztizálása
A legjellemzőbb funkciók, amik a kapcsolókról működnek:
- on/off kapcsoló (főkapcsoló)
- előre-hátramenet (irány kapcsoló)
- sebesség fokozat váltás (sebesség kapcsoló)
- indítás (pedál kapcsoló)
Ha hibát tapasztalunk megtehetjük, hogy a kapcsolót kiemeljük a helyéről és a vezetékek áthelyezésével megfordítjuk a funkcióját. Így kideríthetjük, hogy valójában mi a hibája.
A kapcsolók érzékenyek. A por, a kosz, a homok és a levegő páratertalmától is függ a kapcsolók működése. Cseréjük nem feltétlenül szükséges, meg is lehet tisztítani a kapcsolókat. Ez főleg akkor érdekes, ha nehezen pótolható kapcsolóról van szó.
Videó a különböző kapcsolók tisztításáról
A hibás vezérlőegység diagnosztizálása
A hibás vezérlőegység leggyakoribb tünetei a következők:
- A jármű bekapcsol, de nem indul el.
- A jármű nem fordul balra vagy jobbra a távirányítóval.
- A jármű nem párosítható a szülői távirányítóval.
- A jármű hátrafelé halad, de előre nem.
- A jármű bekapcsol, és teljes feszültséget mutat, de nem indul el.
- A jármű működik a pedállal, de a szülői távirányítóval nem.
A fenti tünetektől függően itt van néhány módszer a hibás vezérlőegység hibaelhárítására
Először tesztelje a járművet a távirányítóval. Ha nem is működik a jármű pedálról, attól még működhet távirányítóról.
Ellenőrizze az akkumulátor feszültségét, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nem az akkumulátor a hibás. Töltse fel az akkumulátort teljesen és ellenőrizze le a feszültséget a kijelzőn (ha van ilyen).
Ellenőrizze, hogy az összes csatlakozó csatlakoztatva van-e a vezérlőegységhez, és nincs-e szétcsúszott vezeték. Megteheti, hogy széthúzza az összes csatlakozót és újra össze csatlakoztatja, hogy meggyőződjön arról, hogy pontosan iileszkednek egymáshoz.
Ha az autó nem fordul balra vagy jobbra, először ellenőrizze a kormányrúd csavarját, majd ellenőrizze, hogy a kormánymotor megfelelően van-e csatlakoztatva, ha mindkét ellenőrzés sikeres, akkor valószínű, hogy a vezérlőegység hibás.
A vezérlőegység nyáklapja a szakavatott szemnek megmutatja, hogy meghibásodott-e. Ehhez válassza el egymástól a vezérlőegység burkolatát és ellenőrizze, hogy nincs-e égésnyom a nyáklapon. Ha van, meg is van a hiba forrása.
A hibás akkumulátor diagnosztizálása
A hibás akkumulátor leggyakoribb tünetei a következők:
- A jármű halad, de időnként leáll
- A jármű nem töltődik
- A jármű a szokásosnál sokkal lassabb
- A jármű akkumulátora nem bírja sokáig
- A jármű bekapcsol, de nem mozdul
- A jármű folyamatosan újraindul
- A jármű nem kapcsol be
A fenti tünetektől függően itt van néhány módszer a hibás akkumulátor hibaelhárítására
Próbálja meg bekapcsolni az autót, ha ez nem kapcsol be, ellenőrizze az akkumulátor csatlakoztatását.
Ha az autó bekapcsol, ellenőrizze a feszültséget a kijelzőn, ez soha nem lehet teljesen alacsony, pl. 12 V-nál a 10 V alacsony töltést jelent.
Videó az akkumulátorproblémák elhárításáról
Az akkumulátorok átlagos élettartama körülbelül 200-250 töltés. Azonban nem mindegy, hogy milyen gyakran, milyen módon és mennyi ideig töltjük az akkumulátort. Tapasztalható csökkenés a teljesítményben? Nem töltődik fel megfelelően az akkumulátor? Egyre rövidebb idő telik el két töltés között? Bármelyik problémát is tapasztaljuk, előbb-utóbb szükség lehet az akkumulátor cseréjére.
Videó az akkumulátorok cseréjéhez
A hibás szülői távirányító diagnosztizálása
A hibás szülői távirányító leggyakoribb tünetei a következők:
- Az autó nem párosítható a szülői távirányítóval
- A távirányítón nincs villog semmilyen led, még elemcsere után sem
- A fény/fények nem stabilizálódnak, és folyamatosan villognak még a megfelelő párosítási eljárás végrehajtása után is
- Az autó működik pedállal, de szülői távirányítóval nem
A fenti tünetektől függően itt van néhány módszer a hibás szülői távirányító hibaelhárítására:
Próbálja meg újrapárosítani a távirányítót az autóval. Tegyen új elemeket a távirányítóba. Megteheti, hogy az újrapárosítás előtt lehúzza a vezetéket az akkumulátor sarujáról kb 10 másodpercre és csak azután kezdi meg a párosítást.
Tesztelje a járművet a pedállal, ha pedállal működik, akkor a legvalószínűbb, hogy a hiba a szülői távirányítóban van.
Azt is javasoljuk, hogy kövesse a vezérlőegység hibaelhárítási eljárását (fentebb), hogy kiküszöbölje annak a hibáját, mert az is okozhatja a problémát.
A hibás kerék diagnosztizálása
A hibás kerék leggyakoribb tünetei a következők:
- A kerék nem forog, amikor a motor forog
- Menet közben leesik a kerék
- A kerék nem marad a tengelyen
A fenti tünetektől függően itt van néhány módszer a hibás kerék hibaelhárítására:
Pattintással vagy klipsszel rögzített kerekek esetében a kerekeken ellenőrizni kell a kerék belsejében lévő rugókat, ezek felelősek a kerék rögzítéséért a tengelyen. Ha a rugók hiányoznak vagy nincsenek megfelelően elhelyezve, a kerék nem fog megfelelően működni.
Ha a kerék nem forog az egyik oldalon, akkor a mellékelt csavarkulcsokat kell használnia a csavar meglazításához. A túlságosan meghúzott kerékanyák megakadályozzák a kerék szabad forgását, és a motorok kopását valamint az akkumulátorok idp előtti elhasználódását okozzák.
Ha a kerék leesik vezetés közben, az azt jelenti, hogy nincsenek meg az alátétek, vagy a kerék helyén tartó csapokat vagy csavarokat nem megfelelően helyezték be, vagy hiányoznak teljesen.
A kormánykerék elektromos dallamjainak hibáinak diagnosztizálása
A hibás kormánykerék médiavezérlőinek leggyakoribb tünete:
A kormányon található gombokról nem szól a zene
A fenti tünetektől függően itt van néhány módszer a hibás kormánykerék médiavezérlőinek hibaelhárítására:
Először óvatosan távolítsa el a kormánykereket, és győződjön meg arról, hogy egyik vezeték sem sérült meg a műszerfal oldalán vagy a kormánykeréken. Ha a kormány vezetékei megsérültek, ki lehet cserélni a kormányt vagy meg lehet javítani a vezetékeket. Ha a kábelek sérültek meg a műszerfalon, akkor a javítás megszervezése érdekében fel kell vennie a kapcsolatot velünk.
Ha a gombok nem működnek, ellenőrizze, hogy nincsenek-e sérülések a gombokon, és megfelelően működnek-e, nincsenek beragadva. Elemről működő dallamok esetén cserélje ki az elemeket újakra. Ha vezetékes vezérlésűek a dallamok, akkor a zenei kijelző mögötti hangszóró vezetékét is ellenőrizni kell, hogy megbizonyosodjon arról, hogy csatlakoztatva van-e, nem engedett-e el a forrasztás.
A hibás motor diagnosztizálása
A hibás/helytelenül beszerelt motor leggyakoribb tünetei a következők:
- Daráló vagy csikorgó hang a motorok működése közben
- A kerekek rossz irányba forognak
- Az egyik kerék előre, a másik hátra forog
- A motor bekapcsol, és teljes feszültség alatt van, de nem forgatja a kereket
A fenti tünetektől függően itt van néhány módszer a hibás/helytelenül beszerelt motorok hibaelhárítására:
Először is ellenőrizni kell, hogy mindkét vezeték be van-e forrasztva a motorba, mert néha elszakadhatnak.
Ha a vezetékek csatlakoztatva vannak, akkor a daráló vagy csikorgó hang esetén a működést fel kell függeszteni, mert a motor hibás és vizsgálata illetve cseréje vagy javítása szükséges.
Egy jó módszer annak tesztelésére, hogy valamelyik motor hibás-e, ha egyszerre csak egy motort kapcsol be. Ehhez válassze le a többi motort és próbálja meg úgy tesztelni az autót. Így elkülöníthető a hibás motor.
Ha az egyik kerék előre, a másik hátrafelé forog, akkor a gyártók rosszul csatlakoztatták a motor vezetékeit, és ez könnyen megoldható a forrasztásban lévő vezetékek felcserélésével, és ez megoldja a problémát.
Ha mindkét motor rossz irányba forog, ez azt jelenti, hogy a bal oldali motor jobbra, a jobb pedig a bal oldalra került, kérjük, cserélje ki őket, és a probléma megoldódik.
Videó az ellenkező vagy rossz irányban forgó kerekek hibaelhárításáról
A hibás médialejátszó diagnosztizálása
- A hibás médialejátszó leggyakoribb tünetei a következők:
- Nem jön hang a médialejátszóból
- Nincs áram a médialejátszóban
- A médialejátszó nem működik
- A gombok nem működnek a médialejátszón
A fenti tünetektől függően itt van néhány módszer a hibás médialejátszó hibaelhárítására:
Ha a probléma az, hogy nem jön ki hang a hangszórókból, először ellenőrizze, hogy van-e áram a modulban. Ha van áram, akkor előfordulhat, hogy a hangszóró vezetéke megszakadhatott.
Ha egyáltalán nincs áramellátás a modulban, először ellenőrizze, hogy az USB-port nem rozsdásodott-e, majd ellenőrizze, hogy a médialejátszó mögötti vezetékek (ugyanaz, mint a hangszóró) megfelelően vannak-e csatlakoztatva. Ha minden vezeték csatlakoztatva van, akkor ki kell cserélni a zenei kijelzőt.
Videó a médialejátszó cseréjéről
A hibás sebességváltó diagnosztizálása
A hibás sebességkapcsoló leggyakoribb tünete:
- A sebesség nem változik alacsonyról magasra
- A jármű nem pedállal halad előre/hátra, hanem csak távirányítóval működik.
- A jármű előre halad, de hátramenetben nem.
- A jármű hátramenetben halad, de előre nem.
Íme egy gyors módszer annak ellenőrzésére, hogy a sebességkapcsoló hibás-e:
Kérjük, távolítsa el a kapcsolót puha műanyag feszítővel vagy lapos fejű csavarhúzóval. Az eltávolítás után győződjön meg arról, hogy mindkét vezeték csatlakoztatva van. Elképzelheő, hogy csak újra kell csatlakoztatni őket. Ha mindkettő csatlakoztatva van, akkor kicserélheti a kapcsolót.
Videó a hibás sebességváltókar kapcsolójának cseréjéről
A hibás KI/BE kapcsoló (ON/OFF kapcsoló) diagnosztizálása
A hibás be-/kikapcsoló leggyakoribb tünetei a következők:
- Az autó nem kapcsol be
- Csak a Be/Ki lámpa világít
A fenti tünetektől függően itt van néhány módszer a hibás be-/kikapcsoló hibaelhárítására:
A lámpa nem gyullad ki (piros lámpa a kapcsolón), ha lenyomja.
A gomb nem megy ON állásba.
A gomb nem marad ON állásban.
Ezt nagyon egyszerű diagnosztizálni, mivel mindez vizuálisan történik, ha a fentiek bármelyikét látja, ki kell cserélnie a be-/kikapcsolót.
Videó a KI/BE kapcsoló cseréjéről
A hibás gyújtáskapcsoló (henger) diagnosztizálása
- A hibás gyújtáskapcsoló henger leggyakoribb tünetei a következők:
- Az autó nem kapcsol be
- Fények és hangok működiknek, de a jármű nem indul
- A kulcs elforgatásával nem történik semmi
A fenti tünetektől függően az alábbiakban bemutatunk néhány módszert a hibás be/ki gyújtáscső hibaelhárítására:
A vezetékek megsérülhettek vagy elengedhetett a forrasztás. Ilyenkor újra kell forrasztani, ezt ellenőrizheti a gyújtáskapcsoló eltávolításával, vagy megnézhetjük a műszerfal belsejében, és ellenőrizzük, hogy a vezetékek nem sérültek-e meg.
Ha maga a kulcs nyílása sérült, ez látható, és ha ez a helyzet, akkor az egész gyújtáskapcsolót ki kell cserélni.
Ha maradt önben kérdés, amit nem válaszoltunk meg arra kérjük, hogy írja meg nekünk és kiegészítjük az írásunkat vele. Hálásak leszünk érte és ezzel másoknak is segít. Itt kérdezhet tőlünk: kapcsolati űrlap